Úloha advokáta

Advokáta je ideálne navštíviť už v momente vstupovania do zmluvných vzťahov a záväzkov, akými sú napríklad kúpa, či predaj nehnuteľnosti, založenie firmy a mnohé iné situácie, ktoré môžu mať pre Vás významné právne dôsledky. Môžete tak predísť sporným situáciám a súdnym sporom. Neváhajte kontaktovať advokáta čím skôr vždy, ak ste konfrontovaní s akýmkoľvek problémom, alebo si nie ste istí, ako máte ďalej postupovať. Prevencia je vždy lacnejšia!

Určite je však dobré požiadať advokáta o pomoc a poskytnutie právnej služby ak už nejaký právny problém hrozí, alebo ak už ste s niekým v spore. V zásade platí, že čím skôr advokáta oslovíte, tým pravdepodobnejšie je úspešné uplatnenie vašich práv a oprávnených nárokov.

Ak sa domnievate, že advokát nespĺňa predpoklady, ktoré od neho očakávate, nerobí to, čo by podľa vás mal, alebo máte akékoľvek iné pochybnosti o jeho práci, môžete spoluprácu s advokátom ukončiť a vyhľadať iného advokáta.

Ak ktokoľvek nie je s výkonom poskytovanej právnej pomoci spokojný, môže napísať sťažnosť adresovanú Slovenskej advokátskej komore. V každej sťažnosti by malo byť uvedené, v čom advokát porušil zákon o advokácii. Ide napríklad o prípady, keď advokát požaduje vyššiu než dohodnutú odmenu, bol na pojednávaní nepripravený alebo nepodal návrh, a tak premlčal klientovi jeho nárok. Komora sťažnosť prešetrí a v prípade zistenia pochybenia uloží advokátovi disciplinárne opatrenie – od napomenutia, cez peňažné pokuty, pozastavenie výkonu advokácie až po vyčiarknutie zo zoznamu advokátov.